Sunday, February 28, 2010

Chelsea 2 - 4 Manchester City

Hai kawan-kawan, Amacam cuti maulidur Rasul? Berapa banyak dah duit skoler bulan 3 yang baru masuk korang abeskan kat KL mahupun Ipoh? Berapa ramai awek dah korang belanja makan hujung minggu nih? Biasalah Penyokong Chelsea nih, tidak sah kalo tak sebut pasal awek. Almaklumlah, sudah berapa ramai gadis2 dibolosi oleh abg2 Chelsea. Cashley Cole, JT, dan lain2.

Berbalik kepada Match, fokus adalah kepada handshake antara JT dan Wayne Bridge. Ini merupakan antara Handshake yang paling dinantikan sejak Shamsiah Fakeh dan Aishah Ghani. JT menghulur tangan untuk handshake tetapi Wayne Bridge dengan takburnya terus salam Hilarious Hilario.
Chelsea menurunkan Malouda di bek kiri sambil abg Ferreira memanaskan bangku simpanan. opss. Sori. Kat europe mane main bangku simpanan macam kat Malaysia. Ianya dipanggil Bucket seat, sangat empuk dan selesa. Maka, bolehlah abg ferreira duduk di bucket seat smbil berfikir malam ni nak makan apa selepas match.

First 40 minit , Chelsea ngan Citeh main rileks2 dulu. Ade satu can je tak salah aku, Drogba rembat ke laut ala Akmal Rizal setelah Lampard nak-merembat-tp-bola-kene-lutut kat Drogba. Then, pada minit ke-42, Joe Cole through pass kepada Lampard. Lampard pon merembat melepasi Given untuk gol pertama Chelsea. Malam tadi, Citeh plan main hanyalah mengunakan counter-attack. Long-ball ke arah gol Chelsea dan Tevez yang kecik berjaya menewaskan Carvalho dan JT sambil melepaskan sepakan selemah yang mungkin kerana tahu Hilarious memang tak boleh nak save sepakan itu.

Second half was much better than s*** first half. Minit ke-52, Bellamy dapat bola di sebelah kiri pintu gol chelski dengan hanya Obi Wan Kenobi Mikel didepannya. 'Sayur je nih' kata Bellamy, so, dia dengan pantas menggelecek Mikel dan melepaskan rembatan ke arah pintu gol Chelsea yang kosong. Ok, memang Hilario ada kat situ, tp macam takde. Understand? Sampah. Tertekan dengan ketinggalan, Ancelotti memasukkan Belletti dan Sturridge untuk menggantikan Joe Cole dan Mikel. Belletti yang sudah lama tidak meninggalkan bucket seat nampak agak tertekan berada diatas padang. Maka, dia mengambil tindakan drastik memberi penalti kepada Citeh dan menerima Kad Merah drpd pengadil perlawanan.

'Yeah. aku nak sambung duduk di bucket seat aku balik' Belletti.

Tevez dengan sukanye menyepak bola kearah gol yang terlopong luas (ye, aku tau, mmg ade Hilario kat situ). 3-1 to Citeh. Then Ballack pula decide untuk join Belletti dan abg Ferreira untuk duduk di bucket seat. 2nd red card for Chelsea. So, 9 against 11. Another Counterattack, Wright Phillips cross and Bellamy dengan senang hati menyudahkannya untuk gol keempat Citeh. Lampard tambah sebijik lagi gol penalti hasil foul Barry ke atas Anelka. So, Final result, 4-2 to Citeh.

Man Of the Match : Carlos Tevez

Superb.

Invisible Man of the Match : Hilario

Hahaha..aku hanya mampu gelak...Fans Chelsea sila berdoa agar Petr Cech cepat sembuh. Selagi Hilario main, selagi tu Chelsea akan bolos.

Ps: Arsenal menang 3-1 vs Stoke. so, title race are still very wide open.

No comments:

Post a Comment